Jak odróżnić cellulit wodny od tłuszczowego?

Cellulit dotyka większości kobiet. Najczęściej pojawia się w obszarze pośladków, bioder oraz brzucha. Wbrew obiegowej opinii, nie zawsze związany jest z otyłością i wiekiem. Skórka pomarańczowa może zostać wywołana przez hormony, problemy z krążeniem, a nawet skłonności genetyczne. Co więcej, istnieją różne rodzaje cellulitu. I choć najczęściej jest to cellulit tłuszczowy, to wcale nie rzadko występuje cellulit wodny. Rozpoznanie rodzaju przypadłości jest istotne, ponieważ pozwoli na podjęcie właściwego leczenia.

Jeżeli zastanawiasz się, jak odróżnić cellulit wodny od tłuszczowego, bliżej przyjrzyj się swojemu ciału.

Gdy obserwujemy grudki, zazwyczaj kojarzymy je z cellulitem tłuszczowym. Formuje się on, gdy w tkankach powstają grudki tłuszczu. Zazwyczaj obserwujemy go na udach, pośladkach i brzuchu. Ten rodzaj cellulitu najczęściej związany jest z szybkim wzrostem wagi. Charakterystyczną cechą jest bolesność przy dotyku. W pierwszej fazie widoczny jest, gdy uciśniemy fałd skóry. Walka z tym rodzajem cellulitu wiąże się z redukcją komórek tłuszczowych. W skutecznej terapii podstawę stanowi stosowanie zdrowej diety oraz uprawianie sportów. Unikamy pożywienia, które zawiera tłuszcze oraz produkty smażone. Zdrowe tłuszcze czerpiemy głównie z ryb. Spożywaj jak najwięcej warzyw, kasz i ryżu. Pij też dużo wody, która wspomoże proces pozbywania się tłuszczu i toksyn z organizmu. Aktywność fizyczna wspomoże skuteczną redukcję nadmiaru komórek tłuszczowych. Możesz stosować specjalnie skomponowane ćwiczenia lub np. biegać i pływać. Pamiętaj jednak, aby na ruch poświęcać co najmniej 40 minut 3 razy w tygodniu. Tłuszcz zaczynamy spalać dopiero po 30 minutach ruchu. To jednak najbardziej efektywny sposób.

Dietę oraz ćwiczenia powinniśmy uzupełnić o pielęgnację skóry od zewnątrz. Dwa razy w tygodniu wykonuj peeling. Po każdej kąpieli stosuj specjalne kremy antycellulitowe. Wybieraj kosmetyki, które w składzie posiadają: kofeinę (to najskuteczniejszy składnik, spalający tłuszcz), arnikę, skrzyp, miłorząb, witaminy oraz naturalne olejki. Sprawdź: czy tabletki na cellulit pomogą!

Warto jednak wiedzieć, że nie każdy cellulit jest związany z tłuszczem. Cellulit wodny pojawia się głównie u szczupłych kobiet. Przyczyną powstawania są zazwyczaj problemy z krążeniem krwi i limfy. Cellulit wodny może też powstać pod wpływem hormonów lub niezdrowej diety. W komórkach tłuszczowych zaczynają się gromadzić toksyny, a wspomniane komórki tłuszczowe zwiększają swoją objętość. Zaczynają tworzyć się grudki, a na skórze zaczynają być widoczne nierówności. Najczęściej widoczny jest na udach, ale może też dotknąć okolic łydek, kostek i ramion. Nasze podejrzenia powinna wzbudzić charakterystyczna opuchlizna, która pojawia się tuż przed miesiączką. Przy tym rodzaju cellulitu najlepiej zadziała odpowiednia dieta. Powinna zawierać dużo witamin oraz antyutleniaczy. Dobrze jest sięgać po produkty bogate w witaminy P. Spożywaj jagody, czarne porzeczki, pomarańcze, grejpfruty oraz cytryny. W tym rodzaju cellulitu istotną częścią terapii jest poprawa krążenia. Pomóc może spożywanie soku z czosnku lub cebuli. Także w tym przypadku sprawdzi się uprawianie sportów. Aktywność fizyczna nie powinna jednak obciążać układu krążenia. Dlatego też unikaj biegania oraz aerobiku. Sprawdzi się natomiast pływanie, a także gimnastyka wodna.

Cellulit na ramionach to problem wielu kobiet. Nie zwalczymy go, jeżeli nie zaczniemy działać odpowiednio szybko. Ponadto nasze starania będą nieskutecznie, jeżeli odpowiednio nie rozpoznamy typu zmian. Każda z przypadłości wymaga bowiem podjęcia innych metod.