Czy ćwiczenia na cellulit wystarczą?

Jeżeli chcesz pozbyć się cellulitu, musisz pamiętać, że wsmarowywanie kremu to za mało. O ciało musimy dbać kompleksowo i na wielu płaszczyznach. Jednym z najważniejszych aspektów jest uprawianie sportu i aktywność fizyczna. To w ten sposób najskuteczniej spalamy nadmiar komórek tłuszczowych, które są bezpośrednią przyczyną powstawania pomarańczowej skórki. Jednakże ćwiczenia na cellulit powinniśmy uzupełniać także o inne działania. Istotnym elementem jest zdrowa, lekka i zrównoważona dieta. Jeżeli nie będziemy się zdrowo odżywiać, cały nasz wysiłek zostanie zmarnowany. Z drugiej strony, właściwe odżywianie się, może poprawić efekty codziennego treningu. Dlatego też pamiętajmy, aby spożywać jak najmniej tłuszczy oraz potraw wysoko przetworzonych. Źródło tłuszczy powinny stanowić ryby oraz np. olej lniany. Poszukuj składników bogatych w potas i cynk, które doskonale sprawdzą się w walce z pomarańczową skórką. Jedz jak najwięcej warzyw. Kawę zamień na zieloną herbatę, która nie tylko Cię pobudzi, ale też pomoże pozbyć się toksyn z organizmu. Pij też dużo wody, która także przyczyni się do wypłukania produktów ubocznych przemiany materii.

W przypadku aktywności fizycznej, najważniejszą zasadą jest uprawianie sportu przez co najmniej 40 minut, 3 razy w tygodniu. Cellulit najczęściej pojawia się na udach i pośladkach, ale dotknąć może też obszaru brzucha. Pracując nad tymi miejscami, możesz uprawiać wiele dyscyplin – bieganie, pływanie, fitness, czy taniec sprawdzą się doskonale. Z tkanką tłuszczową możesz jednak walczyć także pod własnym dachem. Oto kilka przykładowych ćwiczeń, które pomogą Ci zredukować cellulit na brzuchu. Jedną z propozycji, angażujących wszystkie kluczowe partie mięśni jest następujące ćwiczenie: uklęknij na ziemi, a dłonie i łokcie oprzyj na o podłogę. Unieś jedną nogę jak najwyżej, cały czas powinna być zgięta. Przytrzymaj tę pozycję i powoli opuść. Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą stronę. Następnie wykonaj to samo ćwiczenie, ale prostując nogę podczas unoszenia. Cały czas staraj się napinać brzuch. Po wykonaniu tej partii, przenieś się do pozycji na plecy. Połóż się na macie, ręce wzdłuż ciała, kolana ugięte. Napinając pośladki unieś biodra i pupę jak najwyżej.  Przez kilka sekund staraj się pogłębić podniesienie i powoli opuść biodra. Powtórz 15 razy. Następnie unieś biodra i pupę do góry, unieś jedną nogę i przez 30 sekund kręć nią kółka, powtórz na drugą stronę. To kolejne ćwiczenie, które zaangażuje mięśnie brzucha, pośladków i bioder.

Następną partię stanowią różne rodzaje nożyc. Zacznij od tzw. pół nożyc: połóż się na boku i jedną nogę unoś do góry. Wykonaj po 3 powtórzeń na każdą stronę. Następnie połóż się na plecach i zrób w miarę swoich możliwości po 30 – 60 sekund nożyc pionowych i poziomych. Te ostatnie są najbardziej wymagające, ale też najskuteczniejsze, doskonale rzeźbiąc brzuch i uda.

Te i inne ciekawe pomysły na pozbycie się cellulitu opisuje również kobieta.gazeta.pl – sprawdź!

Dbając o ciało od wewnątrz, dobrze jest uzupełnić te metody o pielęgnację zewnętrzną. Dwa razy w tygodniu wykonuj peeling całego ciała. Codziennie wcieraj balsam antycellulitowy, najlepiej bezpośrednio po kąpieli, kiedy skóra chłonie najwięcej składników aktywnych. Takie połączenie różnych metod najlepiej odbije się na skórze. Pierwsze efekty regularnej terapii antycellulitowej powinnaś zauważyć już po około 2 – 3 tygodniach.  Po około 2 miesiącach treningów ciało będzie wyraźnie jędrniejsze i smuklejsze, a skóra gładsza.