Czy bieganie zwalcza cellulit?
Zobacz
Potrzebujesz sprawdzony krem na cellulit?
Sprawdź nasz ranking najlepszych kremów na cellulit.

Cellulit to zmora wielu pań. Spośród osób cierpiących na tę przypadłość aż 99% stanowią właśnie kobiety. Wbrew obiegowej opinii, problem ten nie dotyczy wyłącznie osób z nadwagą oraz w średnim wieku. Na cellulit cierpią nastolatki, dorosłe panie, szczupli i puszyści… Oczywiście istnieje grupa czynników, która może nas o cellulit przyprawić.

Jest to rzeczywiście faktycznie nadmiar tkanki tłuszczowej, ale także zaburzenia hormonalne, skłonności genetyczne, siedzący tryb pracy, czy nawet skrzywienie kręgosłupa!

Słowem, nie da się przewidzieć, czy pewnego dnia i my nie zauważymy na swoim ciele pomarańczowej skórki. W istocie, warto obserwować skórę, gdyż im wcześniej zaczniemy walczyć z grudkami tłuszczu, tym lepsze uzyskamy efekty. W zupełności wygładzić skórę możemy w pierwszej fazie formowania się zmian. Jest to o tyle istotne, gdyż w dwóch pierwszych etapach cellulit na nogach nie jest tak wyraźnie zauważalny. Na samym początku zmienioną strukturę tkanek zaobserwujemy jedynie po naciśnięciu fałdu skóry, a właśnie wtedy należy zacząć stanowczo działać. W drugiej fazie cellulit obserwujemy w konkretnych pozycjach – np. na udzie, w pozycji siedzącej. Dopiero w trzeciej fazie cellulit widoczny jest bez względu na pozycję. Dlatego też najlepiej zacząć działać profilaktycznie – zanim pojawią się jakiekolwiek zmiany.

Jak zwalczyć cellulit na udach?

Cellulit na udach to tak naprawdę nic innego, jak nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa, która  zaczyna tworzyć grudki. Najlepszym sposobem walki z tą przypadłością oraz zapobiegania jej jest uprawiane sportu. Wybierać można spośród wielu dyscyplin. Doskonałym pomysłem jest bieganie. Podczas joggingu pracują partie ciała, na których najczęściej pojawia się cellulit – uda, pośladki i brzuch. To doskonały sposób, aby spalić tkankę tłuszczową, wzmocnić mięśnie i ujędrnić ciało. Biegając przyśpieszysz rozkładanie komórek tłuszczowych. Ponadto podczas biegania poprawisz krążenie i wzmocnisz organizm. Przyśpieszone zostanie krążenie, a dzięki temu szybciej pozbędziesz się toksyn, które są kolejną przyczyną powstawania cellulitu. Podobnie rzecz ma się z problemami z krążeniem. Często przyczyniają się one do powstawania pomarańczowej skórki. Podczas biegania zwalczysz wszystkie te czynniki. Dodatkowo dotlenisz organizm i poprawisz sylwetkę. Biegać powinnaś co  najmniej trzy razy w tygodniu po co najmniej 40 minut. Jeżeli nie jesteś w formie, nie martw się! Zacznij od mniejszych dystansów tak, aby nie przeforsować organizmu. Jeżeli nie jesteś w stanie na początku biegać przez 40 minut, to zacznij od biegania połączonego z szybkim marszem. Za każdym razem staraj się biec chociaż trochę dłużej. Nie martw się początkową słabą formą – da się ją wypracować.

Uprawianie sportu ma ogromne znaczenie w walce z cellulitem, ale samo bieganie to nie wszystko. Należy je łączyć ze zdrową dietą. Zacznijmy ponownie od naszego głównego winowajcy – tłuszczów. Ogranicz ich ilość w swojej diecie, spożywaj przede wszystkim zdrowe tłuszcze, które znajdziesz w rybach oraz oleju lnianym. Włącz natomiast do diety jak najwięcej warzyw, które będą dostarczać Ci wielu witamin i mikroelementów.

Jeżeli zastanawiałaś się, czy bieganie zwalcza cellulit, to chyba nie masz już wątpliwości.

To doskonały sposób na zadbanie o swoje ciało pod wieloma względami. Ważne jednak, aby biegać regularnie i nie tracić zapału z czasem.

Dodatkowo oprócz diety i aktywności fizycznej warto jest uzupełnić swoją codzienną pielęgnację ciała o balsamy antycellulitowe (np. Vialise), które doskonale odżywią i nawilżą naszą skórę.

Czy bieganie zwalcza cellulit?
5 (100%) 1 głosów
SERUM - KREM ANTYCELLULITOWY VIALISE
✅ nowoczesne serum antycellulitowe
✅ potęga działania kilku składników aktywnych jednocześnie
✅ Naturalne składniki aktywne, BEZ SLS, BEZ PARABENÓW
✅ skuteczna redukcja cellulitu
✅ sprawdzona formuła składników aktywnych
Już teraz poznaj serum antycellulitowe VIALISE. Dowiedz się więcej na stronie producenta. Poznaj serum, któremu ufa ponad 1000 klientek miesięcznie!
KUP TERAZ na stronie producenta
recenzja na portalu WP.PL
recenzja testerek na portalu TESTOLAND.PL

5 thoughts on “Czy bieganie zwalcza cellulit?

  1. Ja nie nawidze biegac zawsze sie konczy na wielkim zniechceceniu ale juz nie mam wyboru chyba bo moje uda wygladaja coraz gorzej ;/ Sport nigdy nie byl moja mocna strona ale widze ze niestety ale w walce z cellulitem jest konieczny..

    1. Mi też po paru tygodniach spada motywacja, cóż :/
      Może to nie sport dla mnie, może powinnam poszukać czegoś innego, zwłaszcza, że mam wrażenie, że cellulit u mnie jest coraz większy.

  2. Po ciazy przytylam prawie 30 kg – nadwaga, cellulit, tluszcz ;/ Ale moja przyjaciolka pewnego razu jak jej narzekalam caly dzien wziela mnie na bieganie i kazala zmienic diete i rzeczywiscie skora wyglada teraz inaczej 😀 Musze zaczac tez stosowac jakies kremy wlasnie zeby efekt sie utrzymal i wloasnie wzmocnic sie przed cellulitem z zewnatrz 😀 Dziekuje ci kasiu :*

  3. Czy znajdę gdzieś specjalny zestaw ćwiczeń na cellulit ? Czy wystarczą zwykłe ćwiczenia modelujące uda 🙂 zastanawiam się też czy nie zastosować tabletek na cellulit , a przy okazji na odchudzanie. Przydałoby się zrzucić parę kg przed wakacjami 🙂

    1. Nie ma specjalnego treningu na cellulit, po prostu musisz tak ułożyć trening, żeby aktywować mięśnie nóg 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *