Czy bieganie zwalcza cellulit?

Cellulit to zmora wielu pań. Spośród osób cierpiących na tę przypadłość aż 99% stanowią właśnie kobiety. Wbrew obiegowej opinii, problem ten nie dotyczy wyłącznie osób z nadwagą oraz w średnim wieku. Na cellulit cierpią nastolatki, dorosłe panie, szczupli i puszyści… Oczywiście istnieje grupa czynników, która może nas o cellulit przyprawić.

Jest to rzeczywiście faktycznie nadmiar tkanki tłuszczowej, ale także zaburzenia hormonalne, skłonności genetyczne, siedzący tryb pracy, czy nawet skrzywienie kręgosłupa!

Słowem, nie da się przewidzieć, czy pewnego dnia i my nie zauważymy na swoim ciele pomarańczowej skórki. W istocie, warto obserwować skórę, gdyż im wcześniej zaczniemy walczyć z grudkami tłuszczu, tym lepsze uzyskamy efekty. W zupełności wygładzić skórę możemy w pierwszej fazie formowania się zmian. Jest to o tyle istotne, gdyż w dwóch pierwszych etapach cellulit na nogach nie jest tak wyraźnie zauważalny. Na samym początku zmienioną strukturę tkanek zaobserwujemy jedynie po naciśnięciu fałdu skóry, a właśnie wtedy należy zacząć stanowczo działać. W drugiej fazie cellulit obserwujemy w konkretnych pozycjach – np. na udzie, w pozycji siedzącej. Dopiero w trzeciej fazie cellulit widoczny jest bez względu na pozycję. Dlatego też najlepiej zacząć działać profilaktycznie – zanim pojawią się jakiekolwiek zmiany.

Jak zwalczyć cellulit na udach?

Cellulit na udach to tak naprawdę nic innego, jak nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa, która  zaczyna tworzyć grudki. Najlepszym sposobem walki z tą przypadłością oraz zapobiegania jej jest uprawiane sportu. Wybierać można spośród wielu dyscyplin. Doskonałym pomysłem jest bieganie. Podczas joggingu pracują partie ciała, na których najczęściej pojawia się cellulit – uda, pośladki i brzuch. To doskonały sposób, aby spalić tkankę tłuszczową, wzmocnić mięśnie i ujędrnić ciało. Biegając przyśpieszysz rozkładanie komórek tłuszczowych. Ponadto podczas biegania poprawisz krążenie i wzmocnisz organizm. Przyśpieszone zostanie krążenie, a dzięki temu szybciej pozbędziesz się toksyn, które są kolejną przyczyną powstawania cellulitu. Podobnie rzecz ma się z problemami z krążeniem. Często przyczyniają się one do powstawania pomarańczowej skórki. Podczas biegania zwalczysz wszystkie te czynniki. Dodatkowo dotlenisz organizm i poprawisz sylwetkę. Biegać powinnaś co  najmniej trzy razy w tygodniu po co najmniej 40 minut. Jeżeli nie jesteś w formie, nie martw się! Zacznij od mniejszych dystansów tak, aby nie przeforsować organizmu. Jeżeli nie jesteś w stanie na początku biegać przez 40 minut, to zacznij od biegania połączonego z szybkim marszem. Za każdym razem staraj się biec chociaż trochę dłużej. Nie martw się początkową słabą formą – da się ją wypracować.

Uprawianie sportu ma ogromne znaczenie w walce z cellulitem, ale samo bieganie to nie wszystko. Należy je łączyć ze zdrową dietą. Zacznijmy ponownie od naszego głównego winowajcy – tłuszczów. Ogranicz ich ilość w swojej diecie, spożywaj przede wszystkim zdrowe tłuszcze, które znajdziesz w rybach oraz oleju lnianym. Włącz natomiast do diety jak najwięcej warzyw, które będą dostarczać Ci wielu witamin i mikroelementów.

Jeżeli zastanawiałaś się, czy bieganie zwalcza cellulit, to chyba nie masz już wątpliwości.

To doskonały sposób na zadbanie o swoje ciało pod wieloma względami. Ważne jednak, aby biegać regularnie i nie tracić zapału z czasem.